Wesołych Świąt Wielkanocnych!

kartak

Wesołych Świąt!

kartka

Beauty Innovations 2016!

Beauty Innovations | Forum Branży Kosmetycznej - Wyświetl obrazy aby zobaczyć treść!
Nowe spojrzenie na kosmetologię - Wyświetl obrazy aby zobaczyć treść!
Kolejna edycja 10 Marca 2016 | Hotel Double Tree by Hilton Łódź - Wyświetl obrazy aby zobaczyć treść!
Obraz - Wyświetl obrazy aby zobaczyć treść!
Sprawdź szczegóły | www.konferencja.biotechnologia.pl - Wyświetl obrazy aby zobaczyć treść!

Szkolenia sygnowane marką Biotechnologia.pl

Nowa edycja szkoleń sygnowanych marką Biotechnologia.pl ruszyła od września 2015r.

Na pierwszym spotkaniu 29 września 2015r. poruszona została tematyka związana z oceną bezpieczeństwa kosmetyków. Więcej zdjęć ze szkolenia mogą Państwo znaleźć w Galerii na stronie Biotechnologia.pl (kliknij tutaj)

large_IMG_3708

large_IMG_3713

large_IMG_3720

Kolejne szkolenie odbyło się 28 października na temat: opakowanie i oznakowanie produktów kosmetycznych – nowe trendy, wymiary prawne, aspekty marketingowe. Poniżej podsumowanie szkolenia napisane przez jednego z naszych dziennikarzy.

Szkolenie rozpoczęło się prezentacją Marty Kuberskiej-Maciejewskiej, związanej zawodowo z oceną bezpieczeństwa kosmetyków członkinią Grupy ds. Oceny Bezpieczeństwa i Grupy Legislacyjnej działających przy Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego. Opowiedziała ona o podstawowych zasadach oznakowania produktów kosmetycznych, kładąc przy tym nacisk na niezwykle istotne niuanse. Zwróciła uwagę na to, że zbyt często firmy kosmetyczne umieszczają na opakowaniach informacje, które w sposób oczywisty wynikają z przepisów i narzuconych norm. Nie są one efektem indywidualnego podejścia producenta, czy jego szczególnej dbałości o dobro klienta, a jedynie wynikają ze spełnienia wytycznych koniecznych dla dopuszczenia produktu do obrotu. Stąd też można przyjąć, że szczególne eksponowanie tych informacji jest pewnym nadużyciem. Jako przykłady podała deklarację, iż produkt nie jest testowany na zwierzętach (jest to już całkowicie zakazane), spełnia podstawowe wymogi prawne (logicznym następstwem tego jest obecność produktu na rynku), czy też nie zawiera benzydyny (jej stosowanie jest nielegalne). Marta Kuberska-Maciejewska skupiła się również na błędach jakie popełniają producenci podczas reklamowania swoich produktów. Nie powinni oni bowiem przenosić właściwości jednego składnika na cechy całego, końcowego produktu, zakładając na przykład, że nawilżająca gliceryna w składzie jest równoznaczna z takimi samymi właściwościami ostatecznego kosmetyku. Podobnie z automatycznym przenoszeniem danych sprzedażowych na informacje o zadowoleniu klientów. Producenci zawsze powinni działać w oparciu o dane marketingowe poparte stosownymi ankietami i opiniami użytkowników na temat danych wyrobów.

Kolejnym z prelegentów była Katarzyna Kuźma, absolwentka Administracji i Zarządzania, która swoje zawodowe życie związała z branżą kosmetyczną. Obecnie działa niezależnie, jako ekspert i projektant współpracujący z producentami kosmetyków, jak i przemysłem chemicznym i wnętrzarskim. Podczas swojego wystąpienia opowiedziała o tym jak istotne jest zaprojektowanie odpowiedniego logo i opakowania, aby efektywnie wypromować swój produkt i aby odróżniał się on od innych dostępnych na rynku. Opisała również najważniejsze cechy graficznego znaku reprezentującego dany produkt, który powinien być przede wszystkim czytelny oraz łatwy do zidentyfikowania i zapamiętania. Istotne jest również, aby można go było łatwo modyfikować i dopasować do opakowania, a także by budził u odbiorców pozytywne skojarzenia. Katarzyna Kuźma przez długi czas była związana z krakowską firmą kosmetyczną Barwa, stąd też jej wystąpienie pełne było przykładów z życia tego przedsiębiorstwa. Opowiedziała między innymi o procesie wykreowania marki kosmetyków do wnętrz Perfect House.

Następnie odbyła się prezentacja Piotra KosińskiegoRegionalnego Dyrektora Sprzedaży w firmie Gabriel-Chemie Polska. Opowiedział on o najważniejszych cechach opakowania produktu, jakimi są zabezpieczenie przed fałszerstwem, pełna identyfikacja wyrobu, kontrola jego jakości i funkcji oraz minimalizacja ryzyka odpowiedzialności za skutki wad wyrobu. Firma Gabriel-Chemie specjalizuje się w barwieniu i modyfikacji tworzyw sztucznych, stąd też szczególny nacisk w swojej prezentacji Piotr Kosiński położył na znaczenie i funkcje poszczególnych kolorów, a także na ich rolę w procesie identyfikacji marki.

Ostatnim było wystąpienie Mariusza Kondrata, doktora prawa, adwokata i rzecznika patentowego. Na co dzień specjalizuje się on w prawach własności przemysłowej i prawie life science. W swojej prezentacji Mariusz Kondrat skupił się przede wszystkim na ochronie kosmetyków prawami wyłącznymi. Wyjaśnił pojęcie znaku towarowego, podał jego przykłady, a także szczegółowo opisał proces rejestracji produktu. Zajął się również definicjami patentu i wzoru przemysłowego.

large_rel1 large_rel2 large_rel4

 Kolejne spotkanie to OCENA BEZPIECZEŃSTWA KOSMETYKÓW – WARSZTATY,
które odbędą się 20 listopada 2015r.
ZAPRASZAMY!

Przyjechali po wiedzę do Łodzi, czyli co się działo podczas Beauty Innovations 2015

Beauty Innovations – Forum Branży Kosmetycznej odbyło się 27 maja w Łodzi. Konferencja poświęcona była aktualnym problemom i wyzwaniom przemysłu kosmetycznego. Gościem specjalnym był Alain Mavon główny- technolog Oriflame Sweden.

large_DSC_0320large_DSC_0360

W tegorocznej edycji Beauty Innovations 2015 wzięło udział niemalże 100 uczestników.  Wśród gości znależli się właściele oraz przedstawiciele firm produkujących kosmetyki, dystrybutorzy kosmetyków i surowców kosmetycznych, firmy consultingowe, przedstawiciele szkół wyższych i urzędów państwowych. Podczas spotkania Forum Branży Kosmetycznej uczestnicy wzięli udział w wielu seminariach prowadzonych przez wybitnych ekspertów. O innowacyjnych składnikach aktywnych opowiedział dr Alain Mavon – Skin Research Director Oriflame Poland, temat reklamy kosmetyków podjęli Tomasz Kaczyński i Krzysztof Kumala z kancelarii Domański Zakrzewski Palinka, natomiast dyskusja narodziła się przy okazji poruszenia kwestii powstania Grupy Kosmetycznej Mazowieckiego Klastra Chemicznego.

Wśród wystawców pojawili się:

Ashland Inc. jest międzynarodową firmą działającą na rynku surowców chemicznych, z fabrykami zlokalizowanymi na całym świecie.

 Ashland Specialty Ingredients – jedna z trzech dywizji Ashland Inc. – działa w dwóch sektorach wzrostu – Consumer i Industrial Specialties, na siedmiu kluczowych rynkach: Personal Care, Pharma, Nutrition, a także Coatings, Construction, Adhesives i Energy. Model biznesowy firmy oparty jest na bliskiej współpracy z klientem, innowacyjności opartej na potrzebach rynkowych, a także na ekspertyzie recepturowania i aplikacji, przy jednoczesnej skuteczności i efektywności operacyjnej.

Europak posiada 10-cio letnie doświadczenie na polskim rynku zapachowym. Reprezentują firmę Ungerer Ltd, która jest światowym liderem w produkcji kompozycji zapachowych, aromatów, smaków i olejków eterycznych. Zgrany i wykwalifikowany zespół ludzi jest kluczem do sukcesu. Firma stawia na jakość, powtarzalność, ciągłość, wyłączność i serwis.

Poza kompozycjami zapachowymi w ofercie można znaleźć: ekstrakty, oleje kosmetyczne, olejki eteryczne oraz surowce kosmetyczne i farmaceutyczne.

Mirarosa jest firmą powstałą w 2009 roku, zbudowaną na solidnych fundamentach doświadczenia i pasji do innowacyjnych rozwiązań w przemyśle kosmetycznym. To dynamicznie rozwijający się producent i dystrybutor naturalnych składników do produkcji kosmetyków i artykułów chemii gospodarstwa domowego. Firma reprezentuje dwie amerykańskie firmy: Carrubba Inc i Innovacos Corp. Specjalizują się w wysokiej jakości ekstraktach botanicznych: wodnych i olejowych oraz ekstraktach aromatycznych, standaryzowanych i „Organic”.

Firma THETA od ponad 14 lat służy swoim Klientom w zakresie kompleksowego doradztwa i pomocy prawno-technicznej. Udzielamy wsparcia przy wprowadzaniu na rynek różnych grup produktów chemicznych, w ich ocenie i uzyskaniu stosownych dokumentów i pozwoleń, a także ich transporcie.Podstawowym problemem większości firm, z którymi pracujemy są zawiłe i wieloznaczne przepisy prawne, które stanowią istotną barierę w ich działaniu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów stworzyliśmy zespół ekspertów, który jest w stanie udzielić kompleksowego wsparcia prawno-technicznego w szerokim zakresie.

Rahn AG została załozona w 1940 roku przez rodzinę Rahn w Zurichu. Obecnie działalność firmy obejmuje trzy działy  Cosmetics. Energy Curing, Scent and Fragrance. Rahn jest firmą biotechnologiczną opracowującą substancje aktywne dla produkcji kosmetyków. Portfolio RAHN w zakresie kosmetyki obejmuje 23 substancje aktywne. Ponadto firma współpracuje i reprezentuje szereg wiodących producentów substancji kosmetycznych na świecie. W portfolio znajduje się Laboratoires Expanscience, Sisterna, TERRY, IRA, Alpinamed, SYTHEON, Spirig Pharma. Posiadają własne dwa laboratoria formulacyjne w Szwajcarii i Anglii. Naszą misja działania jest „Rahn – Your partner for excellence”.

Saszetki to ich produkt flagowy. Mimo, że większość firm jest w stanie zapakować produkt w saszetkę, tylko ta firma oferuje wyjątkowo szeroki wybór folii i laminatów. Saszetki w szerokiej gamie rozmiarów i kształtów. Na życzenie klienta dokonuje się licznych usprawnień, takich jak: eurodziurka, nacięcia czy struna do zamykania saszetki

large_Obraz_023large_Obraz_014
Kolejna edycja Beauty Innovations – Forum Branży Kosmetycznej planowana jest

10 marca 2016 roku!

Serdecznie zapraszamy !!!

Beauty Innovations – Nowości, innowacje,technologie, pieniądze – czy wiesz o nich już wszystko?

Nowości, innowacje,technologie, pieniądze – czy wiesz o nich już wszystko?

Zaspakajanie stale rosnących wymagań klientów w stosunku do kosmetyków wymusza na producentach coraz szersze stosowanie nowych, innowacyjnych surowców. Coraz bardziej świadomi konsumenci zainteresowani są preparatami kosmetycznymi, które działają kompleksowo i wielowymiarowo.

23 kwietnia o godz. 9.00 w Sound Garden Hotel, przy ul. Żwirki i Wigury 18 w Warszawie. odbędzie się III Spotkanie Grupy Kosmetycznej Mazowieckiego Klastra Chemicznego
– Będzie to ostatnie z serii organizacyjnych spotkań Grupy Kosmetycznej, podsumowujące dotychczasową pracę Grupy ipobrane działających w jej ramach Paneli: Innowacyjność, Eksport oraz Rozwój Kadr. Podczas spotkania przedstawiony zostanie Plan Działań Grupy i Klastra – wyjaśnia. Łukasz Górecki z Agencji Rozwoju Mazowsza. – Dzięki uprzejmości wydawcy miesięcznika Chemical Review, uczestnicy spotkania Grupy Kosmetycznej będą także mieli okazję bezpłatnie wziąć udział w Konferencji Kosmetycznej, która rozpocznie się w tym samym miejscu o godz. 10.20 – kończy.
Aby potwierdzić udział w III Spotkaniu Grupy Kosmetycznej Mazowieckiego Klastra Chemicznego
nalezy skontaktowac się   z Agencją Rozwoju Mazowsza S.A.( kontakt: Łukasz Górecki, tel. 22 566 47 88, e-mail: l.gorecki@armsa.pl).

Aby zaspokoic potrzeby klinta nieustannie poszukuje się nowych, innowacyjnych surowców rozszerzających ofertę recepturowanych na ich bazie kosmetyków.  Powinny one być:

  • skuteczne
  • wygodne
  • bezpieczne

W związku z powyższy istotna staje się zatem ocena wpływu kosmetyku na bezpieczeństwo zdrowia ludzi. Stanowi to niemałe wyzwanie zarówno dla producentów surowców, jak i preparatówkosmetycznych. Wymaga dużej wiedzy i umiejętności łączenia nowoczesnych składników kosmetycznych.

Tym właśnie zagadnieniom będzie poświęcona konferencja przygotowana przez  wydawcę miesięcznika Chemical Review.

Kosmetyki przyszłości – nowości i trendy kosmetyczne to spotkanie skierowane przede wszystkim do kadry kierowniczej, przedstawicieli firm produkujących, dystrybuujących oraz importujących surowce i kosmetyki oraz Girl keeps a gentle flower , manicure and Spawszystkich zainteresowanych ww. tematem.

Zaproszeni eksperci, posiadający najnowszą wiedzę w prezentowanych obszarach, gwarantują dostarczenie uczestnikom spotkania najświeższych informacji. Ich doświadczenie zawodowe zapewnić ma  najwyższy standard prezentacji, co z pewnością znajdzie odzwierciedlenie w praktycznych rozwiązaniach  problemów z jakimi codziennie styka się branża kosmetyczna.

Technologiczne nowości, rynkowe trendy, nowa oferta surowców, to główne składowe konferencji, którą organizatorzy adresują do najbardziej aktywnej części krajowego środowiska producentów kosmetyków.

Celem  Konferencji jest prezentacja nowości surowcowych oraz merytoryczna dyskusja nad nad nowymi trendami w kosmetyce, która zaowocuje wnioskami i refleksjami, przekładającymi się na lepsze funkcjonowanie firm.

Ważną konferencją dla branży będzie majowe Forum Branży Kosmetycznej –  Beauty Innovations.Wydarzenie skierowane jest do producentów kosmetyków, dostawców surowców kosmetycznych, sprzętu, aparatury, odczynników oraz wszystkich zainteresowanych. Podczas spotkania będzie możliwość wzięcia udziału w:

  • seminariach prowadzonych przez wybitnych ekspertów
  • networkingu- indywidualnych spotkaniach biznesowych prowadzonych w komfortowych warunkach
  • rozmowach i konsultacjach z najlepszymi specjalistami w branży kosmetycznej

Beauty Innovations to doskonałe miejsce do wymiany doświadczeń i opinii zawodowych.

Serdecznie zapraszamy!

730x140_banner_Beauty

Konferencja Beauty Innovations zapraszamy!

O tym będziemy rozmawiać podczas Beauty Innovations

Naturalny, powstały przypadkowo lub wytworzony materiał zawierający cząstki w stanie swobodnym lub w formie agregatu bądź aglomeratu, w którym co najmniej 50 % lub więcej cząstek w liczbowym rozkładzie wielkości cząstek ma jeden lub więcej wymiarów w zakresie 1 nm – 100 nm O czym mowa? O nanomateriale.

730x140_banner_Beauty

Nanomateriały mają wyjątkowe cechy charakterystyczne. Wyróżniają się większą wyrazistością niż materiały niewystępujące w nanoskali. W związku z powyższym właściwości fizykochemiczne nanomateriałów różnią się od dużych substancji lub większych cząstek. Obserwuje się dynamiczny rozwoju nanotechnologii. Wiele produktów zawierających nanomateriały trafiło już na rynek europejski. Nanomateriały zapewniają możliwości techniczne i komercyjne, ale mogą stanowić zagrożenie dla środowiska, a także budzić obawy związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem ludzi oraz zwierząt. -Nanomateriały wykorzystuje się w kosmetykach,  produktach spożywczych, jako zabezpieczenie surowców spożywczych, w pasach do zębów, bateriach, a także bardzo  powszechnie do produkcji odzieży np. dla płetwonurków-wyjaśnia dr inż. Marta Pawłowska.

Dokument Komisji Europejskiej MEMO/11/704 z 18 października 2011 r. stwierdza, że NANOMATERIAŁY NIE SĄ Z NATURY NIEBEZPIECZNE, ale nie wyklucza konieczności uwzględnienia szczególnych aspektów ryzyka. Różnorodność otrzymywanych i produkowanych Bardzo ważne jest zatem porozumienie przemysłu z jednostkami badawczymi po to, aby produkty wprowadzane do obrotu były dobrze zdefiniowane, zbadane i przede wszystkim bezpieczne dla zdrowia człowieka.

Nanomateriały są 10 x mniejsze od najmniejszych wirusów i 200 x mniejsze od najmniejszych bakterii. Artykuł  2/k rozp. 1223/2009/WE  uznaje, że nanomateriał oznacza nierozpuszczalny lub biotrwały i celowo wytworzony materiał posiadający co najmniej jeden wymiar zewnętrzny lub strukturę wewnętrzną w skali 1 do 100 nm. Rozporządzenie 1223/2009/WE w art. 19/g reguluje etykietę produktu, która musi zawierać nazwę materiałów, a następnie słowo (nano) w nawiasie.

W procesie rejestracji istotne są wszystkie narzędzia, na które zezwala Komisja Europejska. Jest to ważne, ponieważ wszystkie czynności i informacje należy dostarczyć przy rejestracji. Zbieranie informacji ma zapewnić bezpieczeństwo konsumenta. Wzrost świadomości o nano-bezpieczeństwie jest kluczowe do ochrony zdrowia ludzi i środowiska, dlatego ten temat, podczas Beauty Innovations poruszy dr inż. Marta Pawłowska.

 Zapraszamy do udziału. 

 Zapisz się już dzisiaj! 

Renata Kuczyńska – Marczak
Manager ds. szkoleń i konferencji
e-mail: renata.kuczynska@biotechnologia.pl
GSM: + 48 782 468 130

Wesołych Świąt Wielkiej Nocy! :)

Colorful Easter egg frame against a white wood background

EuroLab 2015 – my też tam byliśmy!

Za nami Międzynarodowe targi EuroLab i CrimeLab. Przez trzy dni uczestnicy wydarzenia mogli podziwiać najnowsze osiągnięcia techniki, związane z pracą w laboratorium naukowym i kryminalistycznym. Oprócz tego, kilkudniowe spotkanie okraszone zostało serią wykładów z wielu dziedzin naukowych – chemii, biotechnologii czy medycyny. O opinie, dotyczącą prelekcji jak i wystawców, zapytaliśmy samych uczestników targów.

Uczestnicy, wśród których byli zarówno studenci jak i osoby pracujące w branżach związanych z pracą w laboratorium oceniają jednogłośnie, że oferta do nich skierowana ich nie zawiodła a same targi były naprawdę ciekawe. Ci, którzy przybyli na targi po raz pierwszy zadeklarowali, że z pewnością pojawią się tu w przyszłym roku.

– Jestem tu po raz pierwszy. Do tej pory byłam na dwóch wykładach, jednak pierwszy z nich w szczególności mi się spodobał. Jeśli chodzi o wystawców to jest bardzo duża liczba. Mają ciekawy asortyment, a z przedstawicielami można porozmawiać na temat ich produktów i dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy- mówi Ilona Baranias, pracująca w Oddziale Laboratoryjnym Stacji Sanitarno-Epidemilogicznej.  Jak dodaje Dorota Maik, z Inspekcji Sanitarnej, bardzo ciekawy był dla niej wykład dotyczący zagadnienia akredytacji.( konferencja pt. „Akredytacja w obszarach regulowanych. Zasady uwarunkowania i stan aktualny” – przypis I.S.) – Natomiast same produkty na targach są rzeczywiście świetne. Jest w czym wybierać – podkreśla.

Tegoroczne targi mogły zaoferować zwiedzającym jeszcze większą paletę wyboru między wystawcami. Do Warszawy bowiem zjechało 50 nowych przedstawicieli, którzy wzbogacili ofertę laboratoryjną.  Złożyło się to na możliwość zapoznania się  z najnowszymi technikami laboratoryjnymi z 10 krajów: Czech, Francji, Hiszpanii, Japonii, Niemiec, Polski, Szwajcarii, Ukrainy, Wielkiej  Brytanii i Włoch.

Kończące się już wydarzenie umożliwiło zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami z dziedziny analityki laboratoryjnej. Jak powiedział podczas otwarcia targów EuroLab i CrimeLab prof. Michał Kleiber, Prezes PAN – Z satysfakcją obserwuję rozwój tej inicjatywy. Dziś nauki  nie mogą się rozwijać bez nowoczesnej aparatury .Niestety, to drogo kosztuje, ale jest jedynym gwarantem postępu i wypełniania naszych poznawczych aspiracji.

Już jest! Nowy numer Kwartalnika Biotechnologia.pl!

Z radością oddajemy w Państwa ręce pierwszy w tym roku numer Kwartalnika portalu Biotechnologia.pl. Poprzednie wydania poświęcone były kolejno: biotechnologii, kosmetologii i farmacji. Teraz zdecydowaliśmy się na równorzędny podział tematów w każdym z działów. Nowością niniejszego wydania jest część poświęcona szeroko pojętym technologiom produkcji i wytwarzania. Tematem numeru jest wywiad z Prezes Zarządu Pfizer Polska-Dorotą Hruniewiecką-Firlej, która opowiada m. in. o wartości kapitału intelektualnego w firmie, o trendach w branży farmaceutycznej i innowacyjnych lekach. W Kwartalniku odnajdą Państwo informacje dotyczące najczęściej wykorzystywanego modelu zwierzęcego w badaniach immunologicznych, embriologicznych i nowotworowych. Poza tym, Czytelnicy zainteresowani komórkami macierzystymi, będą mogli pogłębić swoją wiedzę zapoznając się z artykułami w dziale Biotechnologia i Kosmetologia. Warte uwagi są nasze „spotkania” z Twarzami branży. Zapraszamy do lektury!

360x200_kwartalnik_2015

Bio-Tech Media Sp. z o.o. Telefon: +48 42 299 60 85
Faks: +48 42 299 60 85
e-mail: malgorzata.ges@biotechnologia.pl